zaterdag 21 december 2013

twee nieuwe lekkere dingen

1. Er is een auteur bijgekomen (zie vorige post reeds). Hij zou gemakkelijk in zijn eentje een vegan driesterrenrestaurant kunnen beginnen. De blog wordt dus iets minder lo-fi dan oorspronkelijk gepland.

2. Er bestaat, blijkbaar, vegetarische tonijnsla. Alhoewel ik niet ben voor al dat nepvlees en die soja-imitaties van kippenvleugels, biefstukken en dergelijke (gehakt en worsten zijn we intussen gewoon), om nog niet te spreken van dat petrischaalvlees dat ze aan het ontwikkelen zijn, daar zij het paradigma van de vleeseter sluimerend in stand houden, moet ik zeggen toch erg aangenaam verrast te zijn geweest door de verfijnde smaak van de fake vissla. Het is een lange lijst ingrediënten (doch ik herinner me weinig tot geen artificiële smaakversterkers) die van soja tot kappertjes gaat. Helaas zit er toch ook weer een snuifje melk- en scharreleiwit in. Het zou uiteraard leuk zijn mochten de mensen van De Vegetarische Slager hun best doen om met de tijd minder en minder dierlijke ingrediënten te gaan gebruiken, maar ik ga niet klagen: dit is een ware opluchting in een wereld waarin men je om de oren slaat met broodjes tonijn. Kon ik de mensen die zo'n broodje nuttigen maar om hun oren slaan, en wel zo dat ze zich verslikken in een hard stukje "baguette": "TONIJN IS AAN HET UITSTERVEN, TRUT!". En ondertussen schaam ik mij voor dat beetje scharreleiwit dat ze me alsnog proberen te voeren? Je kan dit overheerlijke visvrije broodbeleg vinden bij Delhaize (en Jumbo, EkoPlaza en Coop in Nederland).


Al dat lekkers zonder kwik, overbevissing of geterroriseerde dolfijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten